Branschfakta om mediehusen

Varje år samlar TU den mest relevanta branschstatistiken under rubriken Branschfakta. Här hittar du bland annat grundläggande och säljande fakta om den svenska dagstidnings- och mediemarknaden:

Här hittar du en nedladdningsbar pdf med information om räckvidder, medievanor och mycket annat: Mediefakta_sajten_2017_juni_16 (uppdaterad i juni 2017) och broschyren Medier i Sverige: En faktasamling. Söker du tidigare utgåvor av broschyren Svenska Mediehus så finns den på dagspress.se.

Bodil Gidlund, projektkoordinator, bodil.gidlund@tu.wpdev.se
Tobias Lindberg, chefsanalytiker, tobias.lindberg@tu.wpdev.se

TU Marknad och insikt, v. 25 2019

I veckans nyhetsbrev uppmärksammar vi medieinstitutet Reuters stora Digital News Report, Mary Meekers årliga trendgenomgång och PwC:s prognos för utvecklingen om medie- och underhållningsbranschen. Dessutom sammanfattas delar ut Institutet för mediestudiers rapport – allt i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 23 2019

Fler prenumererar på morgontidningen digitalt, beteendebaserad marknadsföring betalar sig inte lika mycket som förväntat och redaktionella medier viktigast vid val. Det är tre av veckans notiser i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 21 2019

Under första kvartalet i år ökade de sammanlagda medieinvesteringarna med 2,9 procent – enligt den senaste kvartalsrapporten från IRM. Dessutom uppmärksammar veckans TU Marknad och insikt nya Orvesto Junior-rapporten och en rapport om betallösningar från Reuters Institute for the Study of Journalism.

läs mer

Internetbarometern Q1 2019

– Exklusivt för TU:s medlemmar – Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är periodens annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare kvartal och därmed inte helt komplett. Den nedan presenterade...

läs mer

Annonsbarometern kvartal 1 2019

TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU....

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.wpdev.se

Tobias Lindberg, chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.wpdev.se

Pin It on Pinterest