Annons- och läsarintäkter

Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM). Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.

Bodil Gidlund, projektsamordnare, bodil.gidlund@tu.wpdev.se
Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig, tobias.lindberg@tu.wpdev.se

Internetbarometern Q1 2019

– Exklusivt för TU:s medlemmar – Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är periodens annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare kvartal och därmed inte helt komplett. Den nedan presenterade...

läs mer

Annonsbarometern kvartal 1 2019

TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU....

läs mer

Annonsbarometern print Q4 och helåret 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print uppgick under årets fjärde kvartal till 740,8 miljoner.  För helåret 2018 blev det totalt en minskning av intäkterna med 13 procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern....

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.wpdev.se

Tobias Lindberg, chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.wpdev.se

Pin It on Pinterest